El paradigma damm

Hi havia una vegada un home que es va inventar una cervesa miraculosa: sola portaria a l’esquena un país petit que des d’un campanar es veia el campanar veí. El senyor, però, havia de treure’n cales ja que per això havia creat una empresa. Calia donar-la a conèixer; donant-la a conèixer aconseguiria que la compressin; fent que la compressin els mers mortals que passejaven pel súper, els bars també en voldrien tenir; si els bars en tenien aconseguirien encara fer-se conèixer més; i fent això creaven una situació de peix que es mossega la cua i en traurien molts beneficis.

Per això el senyor de la cervesa miraculosa es va inscriure en una cosa anomenada publicitat, que consistia en sortir durant 20 segons a la TV i que vendre’s de la millor manera possible. I per això van començar a contractar persones especialitzades en fer publicitat. Grans senyors, que, copiant el que feien els altres senyors de cerveses van vendre que  la cervesa miraculosa faria més feliç a la gent, viuria més anys i que era millor que les altres. També es van inventar cerveses sense alcohol, amb llimona, amb més alcohol o menys i cerveses que s’obrien fàcilment. Però, en el fons no eren més que una altra marca de cervesa.

El senyor de la cervesa màgica, però, no en tenia prou: havia aconseguit que la gent el comprés al súper i que els bars el venguessin però era com qualsevol altre. Ell volia ser el millor. I per això, després d’anys i d’anys publicitant-se igual que tothom va descobrir la fórmula màgica. Va sentir una cançó estiuenca que ningú coneixia i que els autors deixaven descarregar-se per internet, va veure un grup de joves passant-s’ho bé a l’estiu a la platja i es va dir: per què no ser jo la cervesa dels joves? Per què no publicitar-me com la cervesa que fa anuncis estiuencs que tothom recorda?

Se la va jugar, és cert, però la cançó summercat va ser la cançó de l’estiu. Tothom cantava: tonight, tonight, tonight i wanna be with you tonight… I la cervesa màgica era el producte de l’estiu. I es va posar a l’altura d’un famós cava que tothom esperava els seus anuncis cada hivern, però en aquest cas per l’estiu. Els seus espots sortien al youtube com els més vistos però amb això encara no en tenia prou.

No consistia només que la gent comprés la seva cervesa a l’estiu per ser la que treia els èxits de l’estiu abans que los40principales, havia de fer alguna cosa gran perquè tothom el comprés la resta de l’any. I resulta que l’equip de futbol del seu país, amb uns valors i una ètica molt especial va passar a ser el millor del món amb gent de la casa. I el senyor de la cervesa miraculosa va arribar a la conclusió que, què millor que utilitzar aquests valors col·lectius, l’ètica i el club de futbol que tothom d’aquell país estimava. Els seus anuncis van ser una font de referència del què era aquella petita nació i la gent els recitava i parodiava. Deia: que què tenim?????? I després apareixia l’anunci insultant l’equip rival. I quan en un bar no tenien la cervesa que un grups d’amics sempre havia begut i només en tenien de la miraculosa, no  l’hi feia res comprar-ne, perquè era la cervesa que defensava els seus valors.

El truc, però, el van descobrir d’altres senyors que venien coses miraculoses: un va utilitzar uns nens petits cantant i frases positives i un altre fins i tot una parella que es casava dalt d’una muntanya. Un altre va provar amb la innocència dels nens i va vestir un fill de dolent de la guerra de les galàxies.

La gent ja no veia coses buides a la televisió que els feien ser millors i més guapos. Veia valors que ells també volien tenir (o fer veure que tenien), s’hi sentia identificat i decidia comprar aquells productes màgics perquè tenien uns anuncis exemplars. I el senyor de la cervesa miraculosa va ser feliç per sempre més. Conte contat, anunci acabat.

http://www.youtube.com/watch?v=h–RbjdQ6G8 (Què tenim?)

http://www.youtube.com/watch?v=oaczosE4NkU&feature=related (un equip de futbol va ser el centre del món)

http://www.youtube.com/watch?v=1VRZlSSIrwY (Formentera-Summercat 2009)

http://www.youtube.com/watch?v=hhKpOz4SROE&feature=related (Menorca Sant Joan- applejack 2010)

http://www.youtube.com/watch?v=Je2GLJ6ogmU (Costa brava el bulli- i wish i could see you soon 2011)

 

Laia.  

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s